Δευτέρα 2 Ιουνίου 2008

Θαλπωρή και δάκρυ

Άκουα το δάκρυ να ψηλαφεί μ’ αγωνία τους τοίχους, το πάτωμα, τη στέγη.
Άνοιξα μια τρύπα στον ουρανό να διαρρήξει χρώματα και ήχους λύπης.
Ήσουν εκεί, έτοιμη ν’ ανασάνεις τον λιγοστό αέρα της κίνησης μου και με κείνον στα στήθη ν’ ανέβεις ψηλά ν’ ακουμπήσεις με τα χέρια τον ουρανό κι απ’ τ’ άνοιγμα του ψηλότερα ακόμα να φθάσεις.
Κ’ ήσουν τάχα δυνατή ή ετοιμόρροπη;
Είχες τάχα το δάκρυ εκείνο φυλαγμένο στην ψυχή να σ’ οδηγεί στις αποδράσεις;
Μόνο που εγώ, σ’ ένιωθα να περνάς λιγοστεμένη απ’ τα ελάχιστα της ζωής κι οργισμένη από τα δύσκολα .
Είχες εκείνο τον ήλιο καρφιτσωμένο στα μαλλιά κι ένα μικρό σα σμαράγδι χαμόγελο να μουσκεύει απ’ τα δάκρυα.
Έκανα να μιλήσω, να ρωτήσω τ’ όνομά σου.
Το κατάλαβες.
«Θαλπωρή», είπες, και «δάκρυ» κι ανέβηκες στο καράβι της νύχτας καθώς εκείνο βυθίζονταν στο σκοτάδι και χάθηκες…



Το παραπάνω κείμενο αναρτήθηκε στις 15.9.07 στο Million Dollar Hotel.
Η φωτογραφία είναι από την τότε ανάρτηση.

22 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΗΧΕ ΜΟΥ ΠΟΣΟ ΕΥΑΙΣΘΗΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΚΟΥΜΠΑΣ ΠΟΙΑ ΦΩΝΗ ΑΓΓΕΛΟΥ ΑΚΟΥΣ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΣ?ΔΑΚΡΥ ΠΟΝΟΣ ΧΑΡΑ ΛΥΤΡΩΣΗ .ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ Η ΘΑΛΠΩΡΗ ΚΑΙ ΤΟ ΔΑΚΡΥ ΙΣΩΣ ΕΝΩΝΟΝΤΑΙ Η ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΕ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.
ΠΟΛΥ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΚΑΛΗΜΕΡΑ.

katerina είπε...

Πόσες εικόνες κατάφερες να ξεδιπλώσεις πάλι τούτο το κουρασμένο βράδυ,ήχε μου!!Πάντα ιδιαίτερος ο ήχος της ψυχής σου προσπερνά τα αδιάφορα κι ακουμπά τα ουσιώδη...τη θαλπωρή και το δάκρυ...Τι άγγιγμα κι αυτό το αποψινό!!!!Νάσαι καλά και νάχεις ενα γλυκόηχο βράδυ!

Ανώνυμος είπε...

Μου λέει τόσα πολλά η λέξη "θαλπωρή"!
τόσα όμορφα και νοσταλγικά!
τόσα ποθούμενα!
ίσως να χει να κάνει με την ενδομήτρια ζωή μας;
Ευχαριστώ και καλό βράδυ να χεις!

sourgeal είπε...

"Κ’ ήσουν τάχα δυνατή ή ετοιμόρροπη;"
πόσες φορές δεν έχω αισθανθεί έτσι.. και το ένα και το άλλο..

ο δείμος του πολίτη είπε...

Χάθηκε το καράβι, όπως χάθηκε κι εκείνη. Έφυγαν μακριά. Ίσως έτσι όμως γλιτώσουν και τον κανιβαλισμό που μας απειλεί, φίλε μου.

patsiouri είπε...

H φωτογραφία είναι υπέροχη. Και καλά λέει ο Δήμος, γλύττωσαν!

Baby Lemonade είπε...

Κατέχεις μια μοναδική ικανότητα να συνδέεις αισθήματα αντιφατικά μεταξύ τους. Φύλαξε Δάκρυ και Θαλπωρή σε μια γωνιά για να τα βρίσκεις όποτε σου λείπουν.

Την καλησπέρα μου...

iLiAs είπε...

Καλο μήνα Ιωάννη :)

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΙΖΩΝΗ είπε...

Συγχαρητήρια για το βιβλίο Ιωάννη .Ωραίο μου φαίνεται .Βέβαια δεν το έχω δει παρά μόνο απ΄το εξώφυλλο αλλά μου φαίνεται κομψή έκδοση .Σε περιμέναμε με τον Βαρβαρήγο που ειναι ένας εξαιρετικός άνθρωπος .Χάρηκα που τον γνώρισα .Χαλάλι και οι πολλές σελίδες του .Καταπληκτικό το βιβλίο του .Σου εύχομαι καλοτάξιδο το βιβλίο σου .Θα το αγορασω στην πρώτη ευκαιρία.Και θα σου πω τη γνώμη μου .Σου εύχομαι επίσης καλό μήνα και καλό καλοκαίρι.

pavlidma είπε...

«Θαλπωρή», είπες, και «δάκρυ» κι ανέβηκες στο καράβι της νύχτας καθώς εκείνο βυθίζονταν στο σκοτάδι και χάθηκες…

Εκείνο το καράβι της νύχτας σε ποια θάλασσα αρμενίζει; Και γιατί δεν περνά από τις συμπληγάδες μνήμες μου;

Ήχος Πλάγιος. Μόνος... είπε...

Φάντασμα μου όλα είναι εντός μας, κι όλα στ’ ακροδάχτυλα φθάνουν απ’ την ανάγκη τους να βγουν προς τα έξω, στα χείλη, στα μάτια…
Να έχεις ένα όμορφο βράδυ.

Ήχος Πλάγιος. Μόνος... είπε...

Κατερίνα μου καθώς πέφτει η νύχτα όλα είναι καθισμένα στο πλατύσκαλο και μας προσμένουν.
Κουρασμένα που είναι κάποτε τα βράδια…
Καλό ξημέρωμα να έχεις.

Ήχος Πλάγιος. Μόνος... είπε...

Άραγε, Σοφία μου, βρίσκουμε ποτέ τούτη την θαλπωρή;
Όμορφο να ‘ναι το βράδυ σου.

Ήχος Πλάγιος. Μόνος... είπε...

Sourgeal μου σχεδόν πάντοτε ήμαστε όλοι μας ετοιμόροποι.
Ακόμα και πίσω από το δυνατό μας πρόσωπο…

Ήχος Πλάγιος. Μόνος... είπε...

Ίσως και να ‘ναι ο μέσα μας κανιβαλισμός Δείμε.
Τούτος είναι πάντοτε ο χειρότερος.

Ήχος Πλάγιος. Μόνος... είπε...

Πατσιούρι μου πρώτες οι ΙΟΝ και η Ελαφίνι την επέλεξαν.
Τις ευχαριστώ πολύ γι’ αυτό.
Ευχαριστώ κι εσένα.

Ήχος Πλάγιος. Μόνος... είπε...

Baby Lemonade βρίσκουμε την ψυχή μας συνήθως, εκείνη που χάνουμε σε μια σκληρή πραγματικότητα που μας καταδικάσαμε να ζούμε.

Καλώς ήρθες.

Ήχος Πλάγιος. Μόνος... είπε...

Ηλία καλό καλοκαίρι να έχουμε.

Ήχος Πλάγιος. Μόνος... είπε...

Κατερίνα μου σ’ ευχαριστώ.
Όμορφος ο Δημήτρης, δεν κατάφερα τελικά να επιστρέψω νωρίς στη Θεσσαλονίκη.
Όμορφο καλοκαίρι να έχεις και δημιουργικό.
Γεμάτο δυνατά ταξίδι αν το επιθυμείς.

Ήχος Πλάγιος. Μόνος... είπε...

Ακόμα κι αν κάποτε μάθουμε ποια είναι η θάλασσα, Iris μου, και στήσουμε τις συμπληγάδες μνήμες να το σπάσουν ένα περιστέρι θα δείξει τον χρόνο τον σωστό για να περάσει….
Όμορφο βράδυ να έχεις.

η κοπέλα με το καναρινί φόρεμα είπε...

Όταν σήμερα κάτι πήγε πολύ στραβά... αναρωτήθηκα που είναι η "θαλπωρη" που έλεγες; Λοιπόν, αυτό το ίδιο στραβά την έφερε κι αυτή αργότερα μαζί του. Τελικά είχες δίκιο...

Ήχος Πλάγιος. Μόνος... είπε...

Ένα υπέροχο βράδυ να έχει κοπέλα μου, κι έτσι ντυμένη καθώς είσαι τούτο το καναρινί φόρεμα να σε βρίσκουν όσα μαζί τους κουβαλούν την θαλπωρή...